Події

Немає доступних дат

Статті

​​Як практикувати Ваджраяну, у кількох словах

На світлині - "Наланда", головний центр вивчення філософії Ваджраяни в період імперії Пала. Джерело - "Вікіпедія". Амстердам, 20 вересня 2023 року Під час короткого візиту до Нідерландів Орґʼєна Тобґʼяла Рінпоче запросили дати впродовж одного вечора вчення про традицію Ваджраяни, зокрема про те - якими є унікальні якості цього шляху? Який цей шлях має стосунок до інших буддійських колісниць? І для кого він призначений? Це відредагований транскрипт того, що він сказав тоді ввечері. Минулого багато років з тих пір, коли я востаннє був тут у центрі “Ріґпа” в Амстердамі, і я дуже щасливий повернутися. Мені сказали, що я маю говорити сьогодні про традицію Таємної Мантри, зокрема це мені сказали раніше. Мушу сказати, дещо дивно просити мене про це, але я спробую. Тим не менше, перш ніж слухати про Таємну Мантру, важливо, щоб ви спершу ознайомилися з основою - загальними буддійськими вченнями. Якщо ви не маєте такої основи, слухання вчення про погляд, медитацію та поведінку Ваджраяни лиш призведе до дивних результатів. Через це деякі люди стають доволі дивними. Як сказав Лама Міпам: Вашим великим співчуттям ви обійняли цей бурхливий і звироднілий світ І здійснили пʼятсот могутніх прагнень. Ви мов величний білий лотос; той, хто почув ваше імʼя, ніколи не повернеться в самсару. Найспівчутливіший учителю, я віддаю вам шану! [1] Отже, це основа. Коментар на ці слова може вийти дуже обʼємистий, але ми не маємо зараз часу на це. Якщо коротко, заради всіх чутливих істот, які живуть у ці турбулентні часи пʼятьох занепадів, наш учитель, Будда, першим породив прагнення досягнути дорогоцінного ума просвітлення й упродовж трьох незліченних еонів накопичував заслугу й мудрість, усунувши всі потьмарення та досягнувши повного та досконалого стану будди біля Ваджрового Трону. Час, у якому ми зараз живемо, має назву “Вік веремій” або “Калі Юґа”, час пʼятьох занепадів [2]. Про це говорять не тільки буддисти, але також і індуїсти, хоч …

Кушінаґар

Кушінаґар, Індія, 4 січня 2020 року Учення, яке ви можете прочитати нижче, давалося під час паломництва до святих буддійських місць у Індії тоді, коли група дісталася Кушінаґара, місця Буддової парінірвани. Натхненний величезним значенням цього місця, Орґʼєн Тобґʼял Рінпоче відкинув звичну для нього стриманість і відкрито заговорив про вчення Дзоґчен, зокрема про стан остаточного плоду, якого можливо досягнути, слідуючи дуже особливим шляхом. Цього дня в ході нашого паломництва я б хотів поговорити про дещо особливо глибоке. Ми, нінґмапи, які слідують Ваджраяні, котра бере плід у якості шляху (що включає в себе три внутрішні тантри - Магайоґу, Ануйоґу й Атійоґу), вважаємо, що Атійоґа є вершиною всіх поглядів, найвищою точкою всіх девʼятьох ян, сутністю всіх сутр і тантр. Відповідно до Атійоґи, “будда” це не щось інше, як основний простір, який вільний від концептуальних витворів, порожня сутність споконвічної чистоти. Це будда дгармакая. Із трьох кай - дгармакаї, самбгоґакаї й нірманакаї - дгармакая найсвященніша, яка є базою для двох інших. Те, що ми називаємо “буддою дгармакаєю”, постійно існуюче, всепроникаюче та спонтанно присутнє в потоках свідомості всіх чутливих істот; концепції про народження та смерть не застосовуються до неї. У чистій сфері Аканіштги, буддова дгармакая випромінює величні прояви самбгоґакаї, які є втіленням тіла, мови, якостей та активностей суґат десяти напрямків та чотирьох часів. Вони проявляються в четвертому часі великої рівності через пʼять досконалостей; за своєю суттю, вони знаходяться за межами прояву та щезання, адже вони є вічною та спонтанно присутньою глибинною природою. Дгармакая проявляє самбгоґакаю, яка, у свою чергу, проявляє нірманакаю заради істот, які живуть у шістьох сферах існування. Ці нірманкаї проявляються по-різному, щоб істоти шістьох класів мали змогу взаємодіяти з ними, залежно від їх особливого складу ума та схильностей. Нірманакаї це ніщо інше, як ось це: прояв умів чутливих істот. Насправді, прояви самбгоґакаї є нічим іншим, як дгармакаєю, і подібним чином нірманакаї є винятково самбгоґакаями й …

Намагнічувальна активність – що це? Як її практикувати?

Лераб Лінґ, 29 липня 2015 року У цьому вченні, яке Орґʼєн Тобґʼял Рінпоче дав на початку третьої інтенсивної групової практики Пеми Кандро в Лераб Лінзі, він пояснює, як намагнічувальна активність поєднується з буддійським шляхом, а також висвітлює її основні принцими, і як її практикувати. Він наголосив на тому, що важливо підтримувати погляд взаємозалежності й мотивацію бодгічітти, щоб практика була ефективною. Якось його спитали: “Рінпоче, чи слід мені виконувати Курукуллу, щоб одержати роботу?” Рінпоче відказав із притаманною йому приземляючою прямотою: “Ні, Курукулла вам потрібна, аби одержати просвітлення. А щоб зʼявилася робота - працевлаштовуйтеся”. Намагнічувальні активності - контекст Сутність Дгарми має два аспекти - широкого підходу причинної колісниці характеристик, або підходу сутри, а також глибокого підходу колісниці результату таємної мантри, яка послуговується плодом у якості шляху. Особлива риса таємної мантри Ваджраяни полягає в тому, щоб уявляти тіло як божество, начитувати вголос мантру, при цому спочиваючи умом у медитації самадгі. Це корінь підходу Ваджраяни. Це короткий виклад, однак його значення дуже широке. По-перше, коли ми сказали, що медитуємо на наше тіло, як на божество, під “божеством” розуміємо всіх божеств чотирьох рівнів тантри, які є божествами, що зʼявилися в цьому світі, і їх є безліч; а також усіх божеств, які не проявилися й не зазначені в тантрах. Усі божества, на які ми можемо медитувати, включені в ці дві категорії. Побідно до цього, мова як мантра відповідає “невичерпному колесові-орнаменту просвітленої мови” всіх будд, яка проявляється природнім чином задля користі живих істот, котрі можуть бути вгамовані за допомогою надзвичайно широкого масиву різних мантр. З точки зору практики для ума, ми говорили, що ум має спочивати в самадгі. Оскільки в умі виникає думок стільки, що їх кількість неможливо виміряти, самадгі, які є антидотами від цих незліченних думок, теж існує без ліку. Тому ми говоримо, що Будда, маючи велике співчуття, застосовує умілі засоби. Вам також слід знати, що …