Статуя Падмасамбгави з терми Чокґ’юра Лінґпи “Дзоґчен Десум”
Нещодавно Ґомде Україна отримала надзвичайно цінний дарунок від однієї із бодгісаттв нашої спільноти Gomde Family&Patrons. Цей дарунок є дорогоцінною святинею, що містить такі реліквії як рештки тіла, волосся або одягу таких пробуджених істот і видатних майстрів як Будда Каш’япа, Будда Шак’ямуні, Ґуру Рінпочє, цар Трисонґ Деуцен, Мачік Лобдрон, Єше Цоґ’ял, Марпа Лоцава, Міларепа, 5-й та 15-й Далай Лами, Ґуру Чованґ, Чокґ’юр Лінґпа, Кх’єнце Чок’ї Лодро, Друґпа Кюнлє, Лонґченпа, Джиґме Лінґпа, Міпам Рінпочє, Патрул Рінпочє, Ділґо Кх’єнце Рінпочє, Дуджом Рінпочє, 14-й, 15-й, 16-й Кармапи, Тулку Урґ’єн Рінпочє, і ще багато інших реліквій, мендрубу і освячених складових, зібраних Дуджомом Рінпочє, Ділґо Кх’єнце Рінпочє і рядом інших видатних майстрів. Заголом понад 500 реліквій!
Ось історія цієї статуї.
Статуя Падмасамбґави з терми Чокґ’юра Лінґпи “Дзоґчен Десум”
(Опис за матеріалами сайту Future Alchemy/Алхімія майбутнього)
У 2003 році я, Джозеф Ваґнер, маючи на меті отримати посвяти Чоклінґ Терсару, перебував у монастирі Кєла, який було засновано Чокґ’юром Лінґпою у Кхамі, що в Східному Тибеті. Чоклінґ Терсар — це зібрання вчень-скарбів (терм), які були віднайдені у 19-му столітті прадідом Тулку Урґ’єна Рінпочє. Понад 30 томів цих буддійських вчень із медитації стали невичерпним джерелом надхнення і звершення в традиціях Ньїнґма і Каґ’ю.
Напевне, найважливішим текстом серед терм, які відкрив Чокґ’юр Лінґпа разом із Джам’янґом Кх’єнце Ванґпо, є “Дзоґчен Десум”, зібрання хронік, молитов і текстів практик медитації, що пов’язані з першими майстрами традиції Дзоґчену. Цей унікальний цикл вчень було відкрито у 1857 році. Коли ми відвідували монастир, Кєла Чоклінґ Рінпочє (майстер, який був тодішнім перенародженням Чокґ’юра Лінґпи), показав мені статую Падмасамбгави, яку, як переповідають, Чокґ’юр Лінґпа знайшов у скринці разом із вченнями “Дзоґчен Десум”. Саме тоді в мене зродилося прагнення зробити копію цієї статуї, і це врешті дало плід, кінцевий результат, який ви бачите на світлині.
Ця статуя виготовлена з композитних смол і заповнена реліквіями, пахощами, мантрами і текстами у відповідності із настановами традиції передання. Вони абсолютно унікальні, і навіть майстри традиції Чоклінґ Терсар за межами Тибету, до яких ми зверталися, не бачили й навіть не чули про цю статую. Ми виготовили її копії у невеликій кількості.
Усі кошти, зібрані від продажу образів Падмасамбгави буде направлено на підтримку нашого центру Чоньї Лінґ, а саме — щоб запрошувати вчителів із Бутану, Тибету, Індії і Непалу, навчати медитації, будувати ступи, підтримувати практиків у їхніх медитаційних ритритах та щонайбільше поширювати вчення традиції Чоклінґ Терсару.
Ця статуя, дарунок для української спільноти практикуючих, була освячена Чок’ї Ньїмою Рінпочє, а також вона всотала в себе благословіння печери Асура в Непалі під час потужних ритуальних практик із циклу “Тхуґдруб Барчє Кюнсел”, що проводилися два місяці поспіль у 10-й місячний день Ґуру Рінпочє старшими ламами нашого монастиря.
Тепер усі, хто відвідують Ґомде Україна, обходять наш центр довкола, роблять поклони, дари тощо – робитимуть це із розумінням, що це місце має величезну силу та благословіння видатних майстрів минулого, і так накопичуватимуть величезну заслугу.