Навчання з йоги божества-їдама
Наприкінці кожного року в нашому відомому на весь світ монастирі Ка-Ньїнг Шедруб Лінг у Катманду організовують навчальні ритрити з виконання, можна сказати, основного виду практики в житті послідовника вчення Будди, який або яка йде шляхом Ваджраяни. Це — практика виконання садгани, або йоги божества-їдама. Ця йога переслідує такі ж результати, як і попередні практики Ньондро: очищення затьмарень, збільшення добродійного потенціалу (заслуги) та примноження благословінь. Проте на відміну від Ньондро, основними результатами йоги божества є розвиток чистого бачення, реалізація ума божества.
Найпоширеніша форма цієї практики – садгана, яка містить упорядкований певним чином комплекс методів роботи з нашим умом. Як правило, кожна садгана містить: способи отримання необхідних для даної практики благословінь у вигляді попередніх молитв, звертання до просвітлених майстрів даного родоводу, застосування різних рівней протиотрут, що зменшують турбуючі негативні емоції та підвищують спокійність та ясність ума, методи статичної медитації шаматхи та динамічної віпаш’яни у контексті якостей та активностей певного божества-їдама, а також методи примноження отриманного результату практики.
Садгани також включають у себе й усі попередні практики Ньондро. Звідки ж вони походять? Садгани беруть свій початок від просвітлених істот: чи то будд виміру Самбгоґакаї, чи то від таких реалізованих майстрів як Падмасамбгава – будд Нірманакаї. Передачі на ці практики відбуваються виключно шляхом прямої передачи від учителя до учнів. Вважається, що чим коротший родовід передачі, тим потужнішою є дія благословінь.
Та традиція виконання садган, що зберіглася до наших часів у тибетському буддизмові, є найдосконалішим, найшвидшим та найефективнішим живим методом перетворення нас, нещасних, хворих, пригнічених, бідних, гнівливих, заздрісних і неповноцінних у таких людей, які протягом одного життя мають всі шанси реалізувати свій найвищий потенціал, закладений у нас Всесвітом. Практикувати садгани дуже цікаво й порівняно легко та приємно, а результат – завжди блискучий і швидкий. Чому в нашій практиці психології досі не застосовують садгани просто диву даєшься)
Та для того щоб взагалі почати практикувати йогу божества, говорять, потрібно мати хоча б початковий рівень знання філософських засад Ваджраяни, її термінології та космології, а також мінімальний досвід виконання попередніх практик Ньондро (в ідеалі завершення 100 000 повторень цих підготовчих практик). І зокрема, щоб практикувати садгану первного божества, необхідно отримати спеціальні посвяти (передачі) на цю практику – ванґ, лунґ та роз’яснюючі усні настанови від лами, який закічив ритрит з цієї практики. Проте у якості тренування та поглиблення зв’язку садгану можна практикувати й без спеціальних тантричних посвят, маючи благе устремління та добру мотивацію.
Уперше за 10 років проведення курсів з ритуалу садгани вони проходять у новозбудованому ритритному центріNgedon Shedrub Phuntsok Ling Monastery, що знаходиться поблизу нашого жіночого монастиря Nagi Gumba у долині Катманду. Цього року проходить вивчення таких садган як Лотосової Дакіні (Курукулле) та Ґуру Рінпоче Падмасамбгави (Тринлє Ньїнґпо). Ці практики належать до основних в контексті виконання практик Трьох Коренів у традиції Чоклінґ Терсар.
Посвяти дарував Пакчок Рінпоче, а навчання проводить старший Лама Ка-Ньїнґу – Sherab Lama. На ритрит зібралися практикуючі із різних країн світу та з різним багажем знань. Американці, бразильці, українці, норвежці, малазійці, мексиканці та французи насолоджуються відчуттям справжньої, непідробної, незаполітизованої єдності, дружби та поваги, яку дає групова практика загалом та йога божества зокрема. Лама Шераб розбовідає багато цікавих історій із життя наших ґуру, зокрема Тулку Ург’єна Рінпоче та мами Чок’ї Ньїми Рінпоче.
Цікава історія створення цього нового ритритного центру, де проходить навчання. Його побудував відданий бельгійський учень Тулку Урґ’єна Рінпоче на ім’я Стефан, який був одним із перших тибетських перекладачів на французьку мову. Тепер його звати Лама Чьодор. А мама Стефана була однією з перших перекладачок 16-го Кармапи і його персональним водієм!
Коли Лама Чьодор почав шукати ділянку для побудови ритритного центру і натрапив на це місце, де зараз розташовується монастир, одразу ж отримав схвалення від Тулку Ург’єна Рінпоче. Тулку Урґ’єн дуже добре знав цю місцину адже багато разів проходив повз неї, ідучи з Бодханатху до Наґі Ґомпи. Щоб побудувати ритритний центр Ламі Чьодору знадобилося 20 років, із яких половина пішла на оформлення паперів, а половина – на будівництво. Попри те, що здійснення задуму Лами Чьодора зайняло так багато часу, його відданість та віра, яка пододала числені перешкоди, служить блискучим прикладом для нас, які швидко розчаровуються у своїх починаннях, та відкладають важливі для дхарми ініціативи, як тільки но зустрінуться із серйознимитруднощами. Коли Лама Чьодор розповідає про Тулку Урґ’єна та про ідею створення цього ритритного центру, він випромінює стільки любові і світла, як ніби щодно поспілкувався із своїм вчителем й ідея створення ритритного центру щойно отримала схвалення у Рінпоче.
Цього року храм було інаґуровано і Чок’ї Ньїма Рінпоче освятив статуї трьох Будд всередині ґомпи: будд минулого, теперішнього та майбутнього часів. Цього ж року центр прийняв до себе на монастирське виховання хлопчиків монахів. Якщо ви хочете спонсорувати річне забезпечення одного із них – вам будуть дуже вдячні тут: https://www.ngedonmonastery.org/
Для того, щоб подібні до навчанних курсів із садгани програми відбувалися в Україні, ми будуємо ритритний центр Чок’ї Ньїми Рінпоче недалеко від Києва. І ви можете допомогти його розбудові.
Про проект: українською мовою: https://gomdeua.org/jangchub-choling.php
На русском языке https://gomdeua.org/jangchub-choling-ru.php
English https://gomdeua.org/jangchub-choling-en.php
Перекази, благочинні внески
https://www.liqpay.ua/ru/checkout/card/i86322090701
Для міжнародних переказів, якщо у вашій країні обмежуються платежі в Україну
https://www.gofundme.com/first-buddhist-temple-in-ukraine
Зареєструватися і підтримувати діяльність Ранґджунґ Єше Україна постійними членськими внесками можна тут info@gomdeua.org